تبلیغات
سینما کره - چگونه یک نام دامنه مناسب و با ارزش انتخاب کنیم

بخش ها

سخنان بزرگان(1)
اخبار فیلم و سریال(3)
عکس سریالهای کره ای(1)
شعرهای عاشقانه(25)
شاعران معاصر ایران(7)
حکم علما و روحانیون(3)
حجاب در ایادین(3)
دانستنیهای ازدواج(38)
دانستنیهای جنسی(13)
بیماریهای جنسی(10)
مادران(4)
رایانه و اینترنت(6)
تجارت الکترونیک(3)
طراحی سایت(3)
پناهندگی و اقامت(1)

لینک های روز

جستجو

آرشیو

هفته دوم آذر 1388

همه آرشیوها

مطالب اخیر

شعرهای عاشقانه 4
جملات عاشقانه
نازنینـــــــــــــــــــم !
چکه های خاطره 3
چکه های خاطره 2
چکه های خاطره
جملات عاشقانه ... 2
جملات عاشقانه ...

لیست آخرین پستها

خروجی مطالب

RSS   Atom

بزرگترین مرکز دانلود رایگان


چگونه یک نام دامنه مناسب و با ارزش انتخاب کنیم


نام دامنه نمی تواند قیمت ثابت یا دقیقی داشته باشد. چون شرایط و فاکتورهای متعددی در ارزش آن تاثیر گذارند. بنابراین هرجا صحبت از قیمت یا ارزش یک نام دامنه می شود، قیمت مطلقی وجود ندارد. کسب مهارت در قیمت گذاری و البته انتخاب یک نام خوب نیاز به تجربه و زمان دارد. کسی که بیشتر ازچند ماه با دنیای آنلاین ارتباط نداشته است به سختی می تواند تفاوت بین نام دامنه iran.ir و iran-zamin.com را مشخص کرده و برای آنها قیمت منصفانه ای پیشنهاد کند. چون بسیار سفر باید تا پخته شود خامی! با این حال ملاکهای خاصی برای ارزش نهادن روی یک نام دامنه وجود دارند که در ذیل به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم. اگر تاکنون دامنه ای را برای کار خود در نظر نگرفته اید، خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم

ملاکهای ارزش گذاری بر روی یک دامنه :

• قابلیت عرضه در بازار                                                           Marketability 
• امتحان تلفنی                   
                                                 Phone Test
• طول نام           
                                                             Name Length
• مارک یا نام شناخته شده                                      
      Brand Recognition
• ارزش توسعه              
                                            Development Value
• ارزش پسوند                        
                                                Dot Value
• ماهیت طبیعی جذب ترافیک
Site Traffic natura                                         l
• ترافیک دامنه توسط موتورجستجوگر      
            Site Traffic by Search Engines 
• قدرت و موقعیت تجاری -صنعتی نام         
    Industry Strength and Positioning
• محبوبیت در بین موتورهای جستجوگر                      
Search Engine Popularity
• ارزش دستوری و لغوی نام                             
Grammatical / Linguistic value
• پتانسیل جذب سود                                     
            Revenue Generating
• مقایسه ارزش با نامهای مشابه                     
          Comparable sales value 
• مخاطب هدف                                          
                    Target Audience 
 

توضیحی بر موارد بالا:
در جریان توضیح ملاکهای فوق ، برای اینکه یک ملاک نسبتا ملموس برای ارزش گذاری ضمنی در دسترس خوانندگان محترم قرار گیرد یک فرمول نچندان دقیق و علمی ولی نسبتا عملی را معرفی می کنیم.  چنین فرمولی هرگز نمیتواند به عنوان یک مقیاس و ملاک خوب عمل کند ولی استفاده از آن  تا حدودی راه گشاست .

ملاک اول: قابلیت عرضه در بازار
این نام از چند قسمت درست شده است؟
منظور از هر قسمت : یک کلمه ، یک خط تیره یا یک عدد می باشد. دقت کنید که پسوند و
www جز قسمت ها محسوب
 نمی شوند. در واقع
www هیچ تاثیری در کاهش یا افزایش قیمت دامنه ندارد. ولی پسوند تاثیر بالایی دارد که در ادامه مورد بحث قرار خواهد گرفت. فعلا بپردازیم به بخش های تشکیل دهنده. 
به عنوان مثال
google.comفقط یک قسمت دارد ، google .
اما کلمه
JoeTheFisherman.com از سه بخش تشکیل می گردد : Joe ، The و Fisherman .
و کلمه
Joe-Fisherman.com از سه بخش. چرا؟ کلمه Joe ، علامت خط تیره – و Fisherman.
مشخص است که 1
salor.com دو قسمت است: 1 و salor .

بر اساس فرمول ذکر شده :
• نام یک قسمتی 100 امتیاز
• نام دو قسمتی 10 امتیاز
• نام سه قسمتی 2 امتیاز
• نام چهار قسمتی 1 امتیاز
• نام چند قسمتی بیشتر از 5 بخش ، امتیاز -0- را بخود اختصاص میدهد. ( بین خودمان باشد ، بی خیال چنین اسمی شوید حتی اگر .
com بود)
توجه: تعداد بخش ها را با طول نام اشتباه نکنید. به مثال ذیل توجه کنید: ( .com را در نظر نگیرید)
Internetmarketing.com دو قسمتی طولانی
e-market.com سه قسمتی کوتاه

ملاک دوم : آزمایش تلفنی نام 
این نام را از پشت تلفن برای یک نفر بخوانید و از او بخواهید تا آنرا یادداشت کند.
• آیا در نام از شماره عددی و خط تیره استفاده شده است؟
• آیا یک عدد بصورت حروف در نام وجود دارد؟ مثلا
one یا yek (1 فارسی)
• آیا در نام دامنه غلط املایی وجود دارد. مثلا
markett بجای market ؟
• آیا احتمال هم آوایی در نام وجود دارد؟ اگر شما به کسی از پشت تلفن بگویید بنویس "بای" ، کدام کلمه منظورتان است
bye ، buy یا by شاید هم bi ؟

1. اگر پاسخ شما به سوالات فوق تماما منفی است، امتیاز مرحله اول را در عدد 5 ضرب کنید.
2. به ازای هر پاسخ مثبت به سوالات فوق ، امتیاز مرحله اول را به عدد 2 تقسیم کنید.

ملاک سوم: طول نام دامنه
طول نام شامل
www ، دات (نقطه) و پسوند دامنه نمی شود. صرفا خود کلمه منظور است. اگر بخواهیم بر اساس فرمول ذکر شده بحث کنیم خواهیم داشت :
اگر یک قسمتی با طول کاراکتر 8 یا کمتر ، امتیاز مراحل بالا را در عدد 6 ضرب کنید.
اگر یک قسمتی با طول کاراکتر 15 یا کمتر ، امتیاز مراحل بالا را در عدد 3 ضرب کنید.
اگر یک قسمتی با طول کاراکتر 19 یا کمتر ، امتیاز مراحل بالا را در عدد 2 ضرب کنید.

اگر دو قسمتی با طول کاراکتر 10 یا کمتر ، امتیاز مراحل بالا را در عدد 4 ضرب کنید.
اگر دو قسمتی با طول کاراکتر 16 یا کمتر ، امتیاز مراحل بالا را در عدد 3 ضرب کنید.
اگر دو قسمتی با طول کاراکتر 19 یا کمتر ، امتیاز مراحل بالا را در عدد 2 ضرب کنید.

اگر سه قسمتی با طول کاراکتر 12 یا کمتر ، امتیاز مراحل بالا را در عدد 2 ضرب کنید.

ملاک چهارم : مارک یا نام تجاری شناخته شده
آیا افراد میتوانند از روی نام سایت و قبل از ورد به آن ، به موضوع و هدف سایت پی ببرند؟ این کار ممکن است از طریق معنی کلمه و یا از طریق تبلیغات صورت پذیرد. مثلا نام
Microsoft.com چقدر برای کاربران اینترنتی و افراد عادی شناخته شده است. یک مثال ایرانی ، عبارت
" یک و یک" شما را با یاد چه چیزی می اندازد؟ رب گوجه فرنگی! البته منظورم تبلیغ برای رب گوجه نیست همانطور که برای مایکروسافت هم تبلیغ نمی کنم، فقط میخواهم قدرت تبلیغ را مورد توجه قرار بدهید.

برای جلب توجه افراد عادی بهترین روش ، معنی است. یعنی از کلماتی استفاده کنید که مستقیما به کار شما مربوط اند.

• بهر حال اگر نام سایت شما دارای وجه تجاری یا تبلیغی قابل توجهی است ، امتیاز فعلی شما در عدد 3 ضرب می شود.

ملاک پنجم: ارزش توسعه 
چقدر برای راه اندازی و باروری این نام در قالب یک سایت تلاش شده است. خلاصه تر؟ این نام چقدر در سطح وب توسعه یافته است؟
• اگر فقط یک صفحه وب باشد حتی اگر بصورت فلش ، امتیاز در 2 ضرب میشود.
• بیشتر از یک صفحه فلش ساده (منظور شامل مطلب باشد) امتیاز در 3 ضرب میشود.
• خب اگر این نام به یک وب سایت (بیش از 50 صفحه) مرتبط باشد، و بازدیدکننده هم بالای 1000 نفر در روز باشد، امتیاز را در 25 ضرب کنید.

ملاک ششم: ارزش پسوند دامنه 
• اگر .
com باشد امتیاز را در 3 ضرب کنید.
• اگر دامنه کشوری باشد (مثل .
ir .us ) در عدد 2 ضرب کنید.
• اگر دامنه عمومی یا
generic ( مانند .cc .tv .ws ) بودند ، امتیاز تعلق نمی گیرد.
ملاک هفتم: ماهیت ذاتی یا طبیعی جذب ترافیک
 
• 39-10 بازدید کننده ، امتیاز در 4 ضرب میشود
• 100-40 بازدید کننده ، امتیاز در 8 ضرب میشود.
• بیشتر از 100 بازدید کننده ، امتیاز در 25 ضرب میشود.

اینجا منظور از بازدیدکننده ، افرادی هستند که در جستجوی موضوع خاصی ، بدون مراجعه به موتورجستجوگر یا مشورت با کسی ، یک نام را مرتبط با موضوع خود در نوار آدرس مرورگر تایپ کرده و به آن سایت برود. مثلا شما میخواهید در مورد کره زمین مطلب بگیرید، اولین کلمه ای که به ذهنتان می رسد چیست؟ earth.com

ملاک هشتم: بار ترافیک ایجاد شده توسط موتور جستجوگر
• 39-10 بازدیدکننده ، امتیاز در 2 ضرب شود.
• 500-40 بازدید کننده ، امتیاز در 3 ضرب شود.
• بیش از 500 بازدید ، امتیاز در 4 ضرب شود.

شاید بپرسید چرا این ملاک با ملاک هفتم در ضریب عددی بسیار تفاوت دارد. ما برای بازدید کننده طبیعی بیشتر از100 نفر از ضریب 25 استفاده کردیم ولی برای ارجاع بیشتر از 500 نفر جستجوگر ضریب 4 را؟ جواب ساده است. از حرفه ای ها بپرسید، چقدر وقت لازم است تا سر یک موتورجستجوگر را بر یک کلید واژه خاص کلاه بگذاریم؟! البته در ادامه بپرسید، چقدر طول می کشد تا آن سایت بخاطر اینکار برای همیشه از فهرست جستجوگر حذف شود؟!



ارسال به ارسال به 100 درجه کلوب دات کام
[ نویسنده : مهدی حسینی در دوشنبه 9 آذر 1388 و ساعت 11:34 ب.ظ مرتبط با | لینک | نظرات ]



امار سایت

 
 


آمار
اطلاعات سایت
آخرین بروز رسانی:
کل مطالب :

مدیر سایت:

مهدی حسینی

لینکستان

بزرگترین مرکز دانلود
بهترین سریالهای دنیا
سینما کره
محصولات زناشویی

همه لینکها

/html>