تبلیغات
سینما کره - چگونه یک آگهی خوب بنویسیم

بخش ها

سخنان بزرگان(1)
اخبار فیلم و سریال(3)
عکس سریالهای کره ای(1)
شعرهای عاشقانه(25)
شاعران معاصر ایران(7)
حکم علما و روحانیون(3)
حجاب در ایادین(3)
دانستنیهای ازدواج(38)
دانستنیهای جنسی(13)
بیماریهای جنسی(10)
مادران(4)
رایانه و اینترنت(6)
تجارت الکترونیک(3)
طراحی سایت(3)
پناهندگی و اقامت(1)

لینک های روز

جستجو

آرشیو

هفته دوم آذر 1388

همه آرشیوها

مطالب اخیر

شعرهای عاشقانه 4
جملات عاشقانه
نازنینـــــــــــــــــــم !
چکه های خاطره 3
چکه های خاطره 2
چکه های خاطره
جملات عاشقانه ... 2
جملات عاشقانه ...

لیست آخرین پستها

خروجی مطالب

RSS   Atom

بزرگترین مرکز دانلود رایگان


چگونه یک آگهی خوب بنویسیم


چگونه یک آگهی خوب بنویسیم و یک فروش موفق داشته باشیم

 

تک افراد جهان در کار خود به مشتری احتیاج دارند. حتی صاحب وبلاگی که هیچ قصد اقتصادی از راه‌اندازی وبلاگ ندارد، به مشتری محتاج است. اگر وبلاگ خواننده نداشته باشد، او خوشبخت نخواهد بود. همه هدف‌های ما، با اجتماع ما، در ارتباط است. چهار روز پیش برای دیدن دوستم به باشگاه او رفته بودم، او نیز از مشتری کم ناله می‌کرد، از من کمک خواست و من هم مثل همیشه چند پیشنهاد به او دادم که از موضوع بحث این مقاله خارج است و شاید در آینده مقاله‌ای در این مورد بنویسم (قول نمی‌دهم). ما سایت خود را به خاطر جذب بازدیدکننده بیشتر، با در نظر گرفتن استانداردهای موتورهای جستجو بهینه می‌کنیم. ایمیل بازدیدکنندگان را می‌گیریم تا بتوانیم او را از محصولات جدید آگاه کنیم و با این کار تلاش می‌کنیم تا مشتریان قدیمی خود را حفظ کنیم. بالاخره ما مجبور می‌شویم برای جذب بازدیدکنندگان جدید اقدام به نوشتن آگهی کنیم

. هر چقدر هم آدم صاحب مقامی باشیم، باز هم محتاج مشتری هستیم. کاندیداهای مجلس را تماشا کنید، به هر طریق ممکن تلاش می‌کنند تا خود را به مشتریان (مردم) بشناسانند و آنها را اقناع کنند که به ایشان رای بدهند. خوش به حال نماینده‌ای که در اوج قدرت، بازاریابی صداقت خودش را می‌کرد. صداقت در هر کجای این جهان مشتری دارد. شما در یک کشور خارجی نمی‌توانید کاندیدا شوید، ولی با نشان دادن صداقت خودتان، چنان در بین مردم محبوبیت پیدا می‌کنید که گاها فراموش می‌کنید در یک کشور خارجی هستید. سیل محبت به سوی شما روانه می‌شود و حتی فرصت جبران محبت‌های آنها را نیز پیدا نمی‌کنید.

بعد از نوشتن مشکلات مشتریان و جواب کارفرما نوبت به نوشتن آگهی می‌رسد. ما به طرق مختلف اقدام به انتشار آگهی می‌کنیم ولی در این مقاله تاکید ما بر نوشتن آگهی در اینترنت و سایت‌های تبلیغاتی است. ابتدا اجازه دهید هدف یک بازاریاب از نوشتن آگهی را برایتان بازگو کنم. یک بازاریاب از نوشتن یک آگهی دو هدف می‌تواند داشته باشد:

۱ ـ خواننده آگهی به فروشگاه مراجعه کند و از محصولات بازدید کند و در مورد آنها قضاوت و خرید کند یا بصورت آن‌لاین اقدام به سفارش کند.

۲ ـ برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس برقرار کرده و درخواست وقت ملاقات برای کسب اطلاعات بیشتر کند و بعضی مواقع خود آگهی نیز برای دادن اطلاعات بیشتر نوشته می‌شود.

آخرین پاراگراف تمام آگهی‌ها ساده و شبیه یکدیگر است. در این پاراگراف، نویسنده آگهی، خواننده را ترغیب به خرید محصول یا استفاده از خدمات می‌کند. هر جمله‌ای در این پاراگراف که هدف آن، تحریک خواننده به خرید بدون تفکر یا القاء حس اعتماد به نویسنده آگهی باشد، موجب شکست آگهی می‌شود. نویسنده آگهی باید قبل از نوشتن آگهی در خلوتکده خود به وضوح دریافته باشد که او قرار است چه چیزی از خواننده آگهی درخواست کند. برای این که عکس‌العمل آرمانی را از خواننده بگیریم باید آگهی ما دارای چهار خصیصه زیر باشد:

· توجه مشتری بالقوه را جلب کند

· مشتری بالقوه را به خواندن آگهی ترغیب کند

· حس نیاز خفته خواننده را بیدار کند

· انجام عمل را در خواننده القاء کند

همیشه به خاطر داشته باشید. اگر خواننده آگهی به علت تنبلی اقدام به عمل نکند، شما فروشی نخواهید داشت. اگر نتوانید در آگهی حس نیاز خفته خواننده را بیدا کنید، او قبل از رسیدن به پاراگراف عمل با متن آگهی خداحافظی خواهد کرد. اگر نتوانید او را ترغیب به خواندن متن آگهی کنید، قادر نخواهید بود از نیازهای او صحبت کنید. و بالاخره اگر آگهی شما نتواند نظر خواننده را جلب کند، اصلا خوانده نخواهد شد. این چهار نکته چیزی است که شما باید همیشه به خاطر داشته باشید، تمام آگهی‌های زرگران کلمات، این چهار رکن اساسی را به صورت کاملا حرفه‌ای در خود پنهان کرده‌اند. همه می‌توانند اقدام به درج آگهی کنند اما نوشتن یک آگهی خوب یا آگهی طبقه‌بندی شده، کار هر کسی نیست!

برای نوشتن یک آگهی خوب بهترین معلم شما تجربه است. کسی که در ترکیه آگهی خوب می‌نویسد شاید نتواند در ایران آگهی خوب بنویسد! خوب و بد در هر کشوری فاکتورهای خود را دارد! فارغ‌التحصیل دانشگاه آکسفورد ممکن است با یک آگهی باعث ورشکستگی یک کارخانه ایرانی شود! بهترین بازاریاب ایرانی در مسابقه آگهی نویسی در امارات از بین صد نفر رتبه نود و سوم بیاورد! عرف و فرهنگ هر جامعه تعیین کننده خوب و بد آن جامعه است. یک نفر با تحصیلات سیکل، مطالعه غیر درسی، عشق به مردم کشورش، آشنایی کامل با فرهنگ و عرف جامعه، ممکن است آگهی فروش میلیونی بنویسد! برای موفقیت تحصیلات عالی شرط لازم است ولی کافی نیست! تحصیلات عالی هم فقط به ساختمان‌های دانشگاه محدود نشده است، هر کسی با یک کامپیوتر، قادر به جمع‌آوری اطلاعات گرانبهائی است که در هیچ دانشگاهی تدریس نمی‌شود! اجازه بدهید یک جمله هم خطاب به آنهائی بنویسم که با مسدود کردن راه دانشگاه، فکر می‌کنند قادرند جلوی پیشرفت یک فرد مصمم را بگیرند. پاره کردن پرونده یک دانش‌آموز و اخراج مادام‌العمر او از دبیرستان، نمی‌تواند مانع پیشرفت و موفقیت او شود! الان هر کسی قادر به خرید یک کامپیوتر و اتصال به شبکه جهانی اطلاعات و یا بالاتر از آن، راه‌اندازی حداقل یک وبلاگ است.

برای اینکه آگهی نویس ماهری شوید، باید شروع به تحقیق و کسب تجربه کنید. به یک سایت تبلیغاتی بروید، ده آگهی را فقط در عرض یک دقیقه انتخاب کرده، در صفحات جداگانه باز کرده و سپس شروع به تحقیق کنید. عکس، تیتر و متن آگهی‌ها را به دقت مطالعه کنید. چهار رکن اساسی را سرمشق خود قرار داده و شروع به ارزیابی این ده آگهی بکنید. بعد از ارزیابی، این ده آگهی را به نسبت قدرت از یک تا ده رتبه‌بندی کنید. آگهی یک قدرتمندترین و آگهی ده ضعیف ترین آگهی است. دیگر آگهی‌های نوشته شده توسط آگهی نویس قدرتمند و دیگر آگهی‌های نوشته شده توسط نویسنده شماره ده را نیز ببینید. تعداد بازدید‌ها از آگهی‌های ایشان را مد نظر قرار دهید. تمام آگهی‌های شخص برنده را روی کاغذ بنویسید و تعداد بازدید‌ها را نیز در گوشه صفحه هر آگهی بنویسید. آگهی‌های شخص برنده به شما خیلی کمک خواهد کرد تا اقدام به درج آگهی خوب بکنید. به آدرس ایمیل آگهی نویس شماره ده یک نامه بفرستید و آدرس وبلاگ را به اطلاعش برسانید.

به یک سایت تبلیغاتی دیگر سربزنید. این سایت باید سایتی باشد که در قسمت آمار خودش آگهی‌های پربازدید را نشان دهد. پنج آگهی اول را باز کنید و آنها را نیز ارزیابی کنید. در تمرین دوم قصد شما فقط یاد گرفتن نوشتن آگهی نیست، حتی بعضی وقتها آگهی پربازدید قادر نیست بیشتر از ۳ بگیرد. من خودم یک بار این کار را کردم. آگهی پربازدید چندان هم استاندارد نوشته نشده بود اما نیاز نیازمندان را خوب شناخته بود و من از دیدن این آگهی خیلی چیزها یاد گرفتم. در کشور ما خرید کنندگان از اینترنت، اکثرا خانمها هستند! البته این را نگفتم که شما هم از فردا شروع به فروش محصولات مخصوص خانمها بکنید. شما در مقالات قبلی خصوصیات خانمها و آقایان را تشخیص داده‌اید و قادرید آگهی مخصوص آقایان نیز بنویسید. بعد از این تمرینات، چنان باتجربه شده‌اید که همینک نیز می‌توانید یک آگهی خوب بنویسید، به طوری که از ده حداقل ۶ بگیرد! بیشتر از این می‌خواهید؟ پس قسمت دوم مقاله را در پست بعدی بخوانید.

 

 

رموز موفقیت ایمیل‌های بازاریابی

 

كی از كارآمدترین و كم‌خرج‌ترین ابزارهای بازاریابی، فرستادن ایمیل برای مشتریان بالقوه و مشتریان كنونی است. تعداد كمی از ابزارها و مجاری بازاریابی، اینچنین ارزان و پاسخگو هستند. یك نكته ساده، اهمیت این روش جلب و حفظ مشتری را به شما نشان می‌دهد و آن تعداد ایمیل‌های دریافتی در میل باكس شماست كه از طرف مشتریان بالقوه و آنهایی كه از خریدشان راضی‌اند برایتان فرستاده شده است. اگر ایمیل‌های ارسالی این كسب و كار مفید نبود كه صاحب و بازاریاب آن، اینقدر ایمیل دریافت نمی‌كرد!

دلایلی هست كه نشان از مزایا و منافع گوناگون ارسال ایمیل‌های فروش دارند. تعدادی از آنها را در زیر می‌خوانیم:

چه برف ببارد، چه باران و تگرگ بیاید، ایمیل در هر حال می‌رسد! چه خواب باشید، در تعطیلات به سر ببرید و چه مشغول كار باشید، پیام‌های فروشتان، در غیاب خودتان، ارسال خواهند شد و مخاطبان بازار هدف آنها را دریافت خواهند داشت. و ایمیل‌ها مانند نمایندگان كسب و كارتان، برای شما كار می‌كنند و بهترین نمایش فروش را برای مخاطبان اجرا می‌نمایند.

یكی از راههای اتلاف وقت در پروسه بازاریابی اینست كه در یك زمان، فقط یك مشتری بالقوه را مخاطب قرار داده تنها كالاها و خدماتتان را به او عرضه كنید. در این حالت فقط یك شانس فروش‌ هست ولی ایمیل‌ها می‌توانند یك كسب و كار را به هزاران نفر معرفی كنند و این كار تعداد فروش و درآمدتان را بالا برده روند رشد كارتان را هموار و تسریع خواهد نمود.

ایمیل‌های فروش مخاطبان حقیقی كسب و كارتان را به شما می‌شناسانند. در ابتدای كار گیرنده‌های ایمیل‌ها، همگی اعضای بازار هدف نیستند. شما با دریافت پاسخ‌ها می‌توانید دریابید كه چه كسانی به كالاها و خدمات شما علاقه دارند و امكان دارد به مشتری تبدیل شوند و چه افرادی را باید از لیست گیرندگان ایمیل‌ها، حذف نمایید. 
دلیل چهارم مناسب بودن و كارایی این روش بازاریابی، دریافت سریع پاسخ‌هاست. در عرض یك تا دو هفته، ۸۰ تا ۹۰ درصد كسانی
 
كه می‌توانند مشتری باشند، به ایمیل كسب و كارتان جواب خواهند داد. اگر تیم بازاریابی سریع و دقیق واكنش نشان دهد، قادر خواهد بود درصد زیادی از این پاسخ دهندگان علاقه‌مند را به جرگه خریداران وارد كند. با توجه به تعداد پاسخ‌های دریافتی از هر بسته بازاریابی ایمیلی، می‌توانید میزان كارایی آن را دریابید.

دلیل پنجم تا اندازه‌ای به علت پیشین مربوط است. اگر شما یك كاسب تازه كار باشید كه صاحب كسب و كاری كوچك است، نمی‌توانید حتی ذره‌ای از پولتان را هدر دهید و روی كاری وقت و هزینه صرف كنید كه بازدهی نداشته باشد. بازاریابی ایمیلی این امكان را برایتان فراهم می‌كند تا بسته‌های ایمیل‌هایتان را كدگذاری كنید تا مشخص شود كه تعداد پاسخ‌های دریافتی از كدامیك بیشتر است. چون این بازخوردها سریع حاصل می‌شوند، اصلاح و تقویت پروسه بازاریابی ایمیلی دشوار نخواهد بود.

مخارج و هزینه‌ها مبحثی است كه همه كاسبان به آن توجه دارند. تدوین و به كار انداختن پروسه‌های بازاریابی نیز هزینه‌هایی در بردارد و در این میان بازاریابی ایمیلی از دیگر روش‌ها ارزان‌تر است. پاكت پستی الكترونیكی گنجایش زیادی دارد و هزینه پست آن هم بسیار ناچیز است. عكس‌ها، مقالاتی كه در روزنامه‌ها درباره خودتان و كسب و كارتان نوشته‌اید، اخبار موفقیت‌ها و عرضه محصولات جدید، ارائه تخفیف‌ها و امتیازات ویژه‌ای كه به منظور تشكر از خرید مستمر به مشتریان می‌دهید، كارت پستال‌های تبریك سال جدید یا مناسبت‌های دیگر و تصاویری زیبا كه نام شركت شما در پس زمینه یا گوشه آنها دیده می‌شود؛ از مطالبی هستند كه می‌توانید در این پاكت جای دهید. در نظر هم داشته باشید كه این بسته‌های ایمیلی می‌توانند به صندوق پستی الكترونیكی چند صد نفر داخل شوند.

زمانی كه شخصی این ایمیل فروش را باز می‌كند، در آن واحد، فقط این ایمیل است كه پیش چشمانش قرار می‌گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می‌كند. وقتی كه ما آگهی‌های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را می‌بینیم و می‌شنویم، هر آگهی تنها مدت كوتاهی پیش چشمانمان قرار می‌گیرد یا به گوشمان می‌خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می‌شوند و دوام اثر هر یك كوتاه است. ایمیل‌های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر كدام جداگانه توجه یك مشتری احتمالی را به خود معطوف می‌دارند.

دلیل آخر این كه ایمیل‌ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی‌های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می‌كند كه روی آن بیشتر كنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یك دكمه محو می‌شوند ولی صاحب یك ایمیل، آن را متعلق به خود می‌داند و مدتی به آن خواهد پرداخت.

دلایل فوق همگی كارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می‌زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به كار گرفته شود، در افزایش درآمد یك كسب و كار بسیار موثر خواهد بود

ارسال به ارسال به 100 درجه کلوب دات کام
[ نویسنده : مهدی حسینی در دوشنبه 9 آذر 1388 و ساعت 10:29 ب.ظ مرتبط با رایانه و اینترنت | لینک | نظرات ]



امار سایت

 
 


آمار
اطلاعات سایت
آخرین بروز رسانی:
کل مطالب :

مدیر سایت:

مهدی حسینی

لینکستان

بزرگترین مرکز دانلود
بهترین سریالهای دنیا
سینما کره
محصولات زناشویی

همه لینکها

/html>